brand

Zīmola vizuālā identitāte — kāpēc tik svarīga

Lai gūtu panākumus biznesā, zīmola izstrāde un attīstība ir viens no svarīgiem priekšnoteikumiem. Zīmola izveide ietver uzņēmuma stāsta nodefinēšanu, savas politikas izveidi un to, kā uzņēmums tiek pozicionēts mērķauditorijai.

Nozīmīgs ir ne tikai zīmola saturs, bet arī vizuālais risinājums. Mūsdienās zīmols bez spēcīgas vizuālās identitātes nevarēs gūt panākumus. Tāpēc noteikti ir jāvelta laiks, līdzekļi un izdoma, lai izveidotu kvalitatīvu zīmola vizuālo identitāti. Tas nozīmē, ka jāizveido logotips, arī mājaslapas viuzālā identitāte. Parasti tiek izvēlēts vienots motīvs, ko izmantot mārketingā, arī produkta iepakojumam, izvēlas “savas” krāsas. Lai gan tas šķiet vienkārši, tomēr tas ir jādara ļoti pārdomāti, jo pat nelielas nianses zīmola vizuālajā identitātē var ietekmēt cerētos panākumus.

Piedāvājums visās produktu un pakalpojumu grupās šobrīd ir ļoti plašs, tāpēc lielu lomu klientu lēmumos spēlē arī vizuālie faktori. Gan krāsām, gan simboliem ir zināma ietekme uz cilvēku, tā lēmumiem un izvēlēm.

Patiesībā aiz laba zīmola izveides stāv pat zinātniska pieeja, psiholoģija, socioloģija un citas svarīgas nozares, ko saliekot kopā, eksperti spēj izveidot tādu zīmola identitāti, kas atbildīs uzņēmuma tēlam, patiks mērķauditorijai, piesaistīs to, kā arī zīmola vizuālie elementi būs ērti izmantojami māketinga stratēģijas īstenošanai.

Jāatceras, ka zīmola vizuālie elementi tiks izmantoti ne tikai lielformāta reklāmām un plakātiem. Šobrīd apdrukas iespējas ir ļoti plašas, tāpēc simboliku vajadzēs izmantot vizdažādākajos formātos un izmēros, par to laikus jāpadomā, varbūt jāizveido paplašinātais un kompaktais variants simbolikai. Piemēram, ar zīmola simboliem var tikt apdrukātas pat līmlentas jeb skočs, ko izmanto uzņēmuma birojā un noliktavā. Starpcitu, apdrukātas līmlentas kļuvušas arvien populārākas.

Zīmola vizuālā identitāte ir ļoti svarīga, lai virzītu to arī digitālajā vidē, kas nu jau kļuvusi par noteicošo, lai gūtu panākumus. Google reklāma, mājaslapa, interneta veikals, blogs, Facebook un Instagram — šajās vidēs tiek veidota zīmola atpazīstamība un panākumi. Veidojot zīmola vizuālo identitāti un tematisko saturu, jādomā, kā tas izskatīsies un darbosies digitālā formātā.

Ja nav zināšanu un iemaņu šajā jomā, izveidot labu zīmola saturu un identitāti nav viegli, tāpēc ir labāk sadarboties ar speciālistiem, kuri pārzina gan tehnoloģijas, gan zina, kā darbojas patērētājs, seko aktuālajām tendencēm un spēj piedāvāt kvalitatīvu rezultātu, kas neliks uzņēmumam kaunēties.