studiju-pozitivais-negativais

Studijas neklātienē – plusi un mīnusi

Tik daudzi cilvēki izvēlas studēt jau tad, kad nomainīts lērums darbu, izieti dažādi kursi, dzīves pieredze sniegusi lielu daļu mācību un prakses – vecumā, kas vairs neļauj skriet pa klubiem un dzīvot kojās. Students, tas vairs nav tikai jaunietis, kuram rītos nāk miegs, kurš sakasa pēdējos grašus studiju maksai… Students nu jau ir kas daudz vairāk – nobriedis cilvēks, kurš audzina bērnus un uztur ģimeni, darba laikā strādā algotu darbu un maksā par saviem izdevumiem pats. Parasti šāds ir tieši neklātienes students.

Kas parasti izvēlas studēt neklātienē, kādi ir šāda studiju veida plusi un mīnusi?

Piecas dienas atpūties, vienu dienu mācies – priekš sliņķiem?

Studijas neklātienē, arī e-mācības un e-studijas paredz, ka skola ir jāapmeklē maksimāli maz klātienē. E-mācības gan ir vēl vienkāršākas, tās paredz, ka visa mācību viela tiek apgūta paša spēkiem strādājot pavisam patstāvīgi, pie sava datora vienalga kurā pasaules vietā. E-mācības izvēlas pārsvarā cilvēki, kam vienkārši nav iespējas skolu apmeklēt klātienē kā arī ceļotāji, kas nevar menedžēt savu laiku tā, lai skolas diena vienmēr būtu brīva.

Savukārt mācības neklātienē paredz, ka skolu apmeklējat, piemēram, tikai un vienīgi sestdienās. Šādu iespēju parasti izmanto tie, kas darba dienās strādā algotu darbu. Protams, ir arī izņēmumi – studenti, kas labprātāk piecas dienas nedēļā noslinko un tad tikai vienu dienu ierodas skolā. Jo tā taču ir vienkāršāk nekā mācīties pilnu darba laiku – klātienē.

Darba apjoms ir milzīgs

Iespējams, ka sākumā liekas, ka neklātiene ir kas gaužām vienkāršs. Tomēr tā nebūt nav. Pasniedzēji mēģina no neklātienes studenta “izspiest” maksimāli daudz – brīvos vakarus var nākties pavadīt pilsētas bibliotēkā, vakaros daudz lasīt, rakstīt referātus un gatavot neskaitāmas prezentācijas.

Neklātienes studentam ir jābūt gatavam strādāt tik pat intensīvi kā klātienes studentam. Visa apgūstamā viela ir jāapgūst pašam, pavisam patstāvīgi, par vadlīnijām izmantojot to, ko vienas lekcijas laikā spēj piedāvāt pasniedzējs.

Galvenais sadarboties par pasniedzējiem

Protams, pasniedzēji nevēlas nabaga neklātienes studentu nobeigt pavisam, kaut dažkārt tā tiešām šķiet… Tik daudz uzdots, tik daudz jāraksta, jālasa, jāanalizē… Šeit galvenais ir sadarbība ar pasniedzēju, svarīgi ir apmeklēt lekcijas, lai jūs atceras, komunicēt un sevi parādīt.

Pasniedzēji arī mēdz izmantot līmlentes lai “salīmētu” un “pievilktu” studentu atzīmes semestra beigās… Protams, ne līmlentes, kādas saprotam ar šo vārdu, bet līmlentes, kuras sastāv no cilvēciskā faktora. Atceros kā nespēju uzrakstīt vajadzīgos referātus un eksāmena darbu, bet iesūtīju pasniedzējam maksimāli daudz darbu, kurus izpildīju ar izpratni un uzcītību. Biju pārsteigta semestra beigās ieraugot pat ļoti labu vērtējumu. Tātad pasniedzēji nav vis tādu ādu ģērētāji kā studentiem liekas.

Studijas, kas “audzina raksturu”

Dažkārt sestdienu rītos ir tāds slinkums celties. It sevišķi tad, ja bijusi smaga darba nedēļa. Bet studijas audzina raksturu. Iemācies celties, velties, braukt uz skolu un visu dienu pavadīt auditorijā kūpošu galvu. Tas ir to vērts, ticiet man. Jo galu galā tie ir jauni kontakti, diploms kabatā, labi pavadīts laiks un vēl daudz vairāk.