dizains

Dizainam ir nozīme

Viendien pasērfojot pa sociālajiem tīkliem, atradu attēlu, kas raisīja smaidu. Kādā bārā bija izgatavoti asprātīgi bāra krēsli, kas pareizā brīdī radīja pareizo akcentu, proti, bāra krēslu kājas un atzveltnes bija nokrāsotas kā kāda cilvēka sēžamvieta, vai arī – kā kailas, skaistas, slaidas sieviešu kājas. Un ja krēslā sēž kāds cits, tad rezultāts var iznākt nudien varen amizants.

Šādos brīžos man šķiet, ka bārs jau ar kaut ko ir piesaistījis sev apmeklētājus, jo nofotografēties šādā veidā droši vien vēlēsies daudzi, kuriem ar humora izjūtu viss ir kārtībā. Turklāt, jo gudrāks un tālredzīgāks ir bāra saimnieks, jo asprātīgāk tiks piedomāts arī pie paša bāra dizaina, jo viena lieta ir izveidot interesantus krēslus, otra – veidot visu kopainu saskaņotu, lai cilvēkiem rastos priekšstats ka viņi piedalās kādā interesantā pasākumā.

Mūsdienās vairs nepārsteigsi ar standarta lietām, jo konkurence ir pārāk liela, tāpēc katram ir jāmēģina klientu piesaistīt ar nestandarta risinājumiem, pat ja to var panākt ar tādu sīkumu kā bāra krēsli. Tiem ne vienmēr jāizskatās pēc atkailinātas pēcpuses, der arī citi risinājumi. Piemēram, ja izmanto auto detaļas kā bāra iekārtojuma daļas – tas patiks dažādiem tālbraucējiem, šoferiem un cilvēkiem, kuriem automašīnas ir tuva tēma. Vai arī dzīvnieku tēma patiks dzīvnieku mīļiem.

Ne velti katram, kurš vēlas sākt un darboties uzņēmējdarbībā, iesaka – atrodi savu nišu! Pasaule jau ir piebāzta ar dažādiem piedāvājumiem, un izdzīvot varēs vien tad, ja tava niša pārspēs citu ar kaut ko labāku, kvalitatīvāku, interesantāku. Un viens no šiem risinājumiem nudien ir dizains. Dizains ir pateicīgs ar to, ka tas ir vienreizējs ieguldījums ilgākā laika periodā, toties atdeve no tā var būt pat ļoti nozīmīga.

Piemēram, ja vēlaties savu pārtikas veikalu, kuram jākonkurē ar lielajām tirdzniecības ķēdēm, tad cilvēki ērti jutīsies vietā, kura ne tikai atgādina viņam kaut ko siltu, ērtu, mīļu, bet dod arī zināmu drošības sajūtu, ka par viņu tiek gādāts līdz pat pēdējai kapeikai un nemēģinās iesmērēt pēdējo produktu, kuram beidzies derīguma termiņš vai sabojājusies garša. Mazam veikalam tā jebkurā gadījumā būs reputācijas sagraušana, taču svarīga ir arī attieksme, kādu velta pircējam. Tas pats ir arī bārā – ja galvenais ir pārdot preci, tad nekas no biznesa nesanāks, savukārt bez stilīgiem akcentiem vēl personiska attieksme – lūk, panākumu atslēga!