veselība

3 ieteikumi sirds veselībai

Par savu sirdi un tās veselību atceramies tikai tad, kad kaut kas nav kārtībā. Bet tas nebūt nav pareizi. Būtu nopietni jādomā par profilaktisku sirds veselības uzlabošanu, ievērojot dažādus speciālistu ieteikumus. Ko kardiologs jums ieteiktu, lai uzlabotu sirds veselību? Te būs trīs dzīvesveida ieteikumi, ko vajadzētu ikvienam ņem vērā, lai sirds kalpotu ilgāk un nebūtu jāapmeklē kardiologs ar jau nopietnām sūdzībām.

Atmet smēķēšanu

Smēķēšana ir viens no faktoriem, kas nelabvēlīgi ietekmē sirds veselību. Lai gan acīm redzamāka un loģiskāka šķiet ietekme uz elpošanas ceļiem, tomēr arī sirds nopietni cieš no smēķēšanas. Ārsti apgalvo, ka gadu pēc smēķēšanas atmešanas uz pusi samazinās sirds un asinsvadu slimību risks. Smēķēšanas atmešana samazina asins sabiezēšanas risku, samazina stenokardijas risku, kas ir īpaši būtiski tad, ja ir jau citi riska faktori — liekais svars, diabēts, paaugstināts holesterīna līmenis, augsts asinsspiediens. Smēķēšanas atmešana pēc miokarda infarkta var uz pusi samazināt tā atkārtošanās risku.

Maini uztura paradumus

Sirdij draudzīgam un veselīgam uzturam jābūt daudzveidīgam, jāierobežo transtaukskābes, vajadzīgi labie tauki, bet pēc iespējas jāizslēdz dzīvnieku izcelsmes tauki. Tāpat jāsamazina sāls un cukura daudzums uzturā. Tās ir izmaiņas uzturā, kas ir pa spēkam ikvienam.

Jāatceras, ka uztura pamatā jābūt dārzeņiem un augļiem. Pēc iespējas tie jālieto svaigā veidā. Jāizvēlas liesa gaļa un zivis, pākšaugi, zaļumi un citas veselīgas produktu grupas. Jāizvēlas tīri produkti, ko paši pagatavo, nevis jau gatavi pusfabrikāti, kuros ir daudz kā nevēlama, daudz sāls un piedevu. Vislabāk, ja uzturs ir sezonāls un svaigs. Jālieto labas kvalitātes augu eļļa.

Un saldumi tomēr jāatstāj svētku reizēm, nevis ikdienas maltītēm. Tāpat jāseko tam, lai maltīte būtu nesteidzīga, lai tā nebūtu tikai kā emocionāls ielāps vai laika kavēklis. Jāatceras arī par regulāru un pietiekamu ūdens dzeršanu, kas ir ļoti būtiski, lai organisms labi funkcionētu.

Ievies regulāras sportiskās aktivitātes

Aktīvs dzīvesveids un regulāras sportiskās aktivitātes ir ļoti būtiski faktori, lai visas dzīves laikā uzturētu labu sirds veselību. Bet kardiologs atgādina, ka sports nevar būt kampaņveida pasākums, tad tam īsti nav jēgas. Jāpanāk, ka dažādas aktivitātes ir dzīvesveida sastāvdaļa — visos gadalaikos un regulāri.  Labs ieradums var būt rīta rosme, izstaipīšanās un pavingrošana. Tāpat var veidot ieradumu ikdienā vairāk staigāt ar kājām. Brīvdienās var ieplānot kādu garāku pastaigu, izbraucienu ar velosipēdu, pārgājienu. Labi, ja pāris reizes nedēļā var paskriet, aiziet uz sporta zāli.

Ja ir kādas sūdzības saistībā ar sirds veselību, tad noteikti ir jāapmeklē kardiologs, kurš varēs izvērtēt situāciju, veikt izmeklējumus un arī vajadzības gadījumā sniegs papildu rekomendācijas, ja tas būs nepieciešams. Kardiologs ir labākais speciālista, ar kuru konsultēties visos jautājumos, kas ir saistīti ar sirds veselību. Kardiologs ir pieejams gan poliklīnikās, gan slimnīcās, atliek izvēlēties ērtāk pieejamo vietu. Kardiologs ne tikai noteiks diagnozi un ārstēšanos, veiks izmeklējumus, bet arī uzraudzīs hroniskos sirds slimniekus, koordinēs rehabilitācijas procesu.